vrijdag 19 december 2014

Toch nog even dit...



De laatste drie maanden van mijn verblijf in Peru heb ik niets meer geschreven op deze blog. Daar is één grote reden voor: ik had in Peru mijn eigen leventje opgebouwd. Vaak besefte ik zelfs niet meer dat ik in Peru woonde. En dan heb je natuurlijk niet meer het gevoel dat er nog van die speciale dingen zijn die je met het thuisfront wilt delen. Ik heb me nog zalig geamuseerd met mijn vrienden daar en heb met een goed gevoel mijn werk in Los Cachorros kunnen afronden.

Nu ik weer veilig en wel in België ben en ik even de tijd heb om terug te kijken op mijn avontuur, zijn er nog een aantal dingen die ik met jullie wil delen.

Allereerst wil ik jullie laten weten wat er met het geld gebeurd is dat werd ingezameld op Fiesta Peruana (wat trouwens een bedrag was van 830 euro!!!). Met dit geld heb ik tijdens de laatste weken in Peru gewerkt aan een leeshoekje voor de kinderen en jongeren van de permanente opvang. Ik schilderde een lokaaltje lichtblauw en Inge tekende er allerlei zeedieren op de muur. Verder kocht ik fruitkratjes op de markt, die ik een leuk kleurtje gaf. Er werden kinder- en jeugdboeken aangekocht en Jan kocht in Lima een aantal strips, want die zijn in Ayacucho niet te vinden. Op mijn laatste werkdag in Los Cachorros schilderde ik met de kinderen de zeedieren  en kon ik met behulp van Rudy en Elmer de kistjes in de muur boren. Op de grond legden we een aantal matrassen en kussentjes. Het schilderwerk met de kids en het resultaat kan je bewonderen bij de foto's! Het overige geld gaat naar de algemene werking van Los Cachorros. Nog eens een dikke merci aan iedereen die heeft gesponsord!



Verder schreef ik ook een tekstje voor de website van Los Cachorros. Voor de geïnteresseerden is hier de link: http://www.loscachorros.nl/documents/laatste_nieuws_2014.html

Tot slot kreeg ik in de laatste week bezoek van mijn mama, waarmee ik richting het mooie Huaraz trok. We deden daar twee dagtochten, waarbij we in een gammele taxi de bergen introkken en daar wandeltochten maakten. Wegens laagseizoen (=regenseizoen) waren we daar zo goed als alleen, zalig! Afsluiten deden we met een dagje Lima waar we met Melissa en John vis gingen eten. We hebben de mama dan ook maar meegenomen op de plaatselijke bussen en mini-busjes. Dat vond ze nogal een avontuur! Daarna was het op naar België, waar alles ondertussen al weer zijn normale gangetje gaat maar waar het ook zeker genieten, genieten, genieten is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten