dinsdag 1 juli 2014

Tijd


Dit wordt geen blog om te vertellen wat ik hier allemaal doe in Ayacucho, want uiteindelijk is het ook maar gewoon het dagelijkse leven. Wat dat betreft is het best vergelijkbaar met België! Ik kijk ook naar de voetbal, ga iets eten of drinken met vrienden en ik ga naar het werk. Verder geniet ik liever van al die kleine geluksmomentjes dan dat ik ze telkens moet delen met heel de wereld. Liever wil ik jullie vertellen over die dingen die het leven hier zo anders maken.

Een van die dingen ontbreekt vaak in België, namelijk: tijd!

Je kan niet zeggen dat Peruanen de meest relaxte personen zijn. Het verkeer is hels en mensen zijn vaak gejaagd. Maar het leven lijkt hier minder gecompliceerd te zijn. Geen duizenden hobby's , niet die druk om altijd maar de coolste dingen te doen en miljoenen vrienden te hebben, geen propvolle agenda`s. In plaats van twee weken op voorhand af te moeten spreken dat je met iemand iets gaat doen, kan je hier gewoon iemand tegen het lijf lopen in de stad en ineens een halve middag samen doorbrengen.

Het is hier voor mij dan ook heel gemakkelijk om te genieten van de kleine dingen: naar de markt gaan en koken, in het gezelschap zijn van mensen, een boekje lezen, genieten van het uitzicht op ons dak. Iedere dag ben ik blij dat ik hier ben! Voor de rest laat ik alles gewoon op me afkomen en dat werkt perfect! Ja ja, ik begin hier toch best goed in te worden :-) ! En ik ben er nu wel van overtuigd: ik heb toch wel een kleine verslaving aan altijd dat beetje meer ontdekken van de wereld. Dus laat die volgende 5,5 maand maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten